Afvallen zonder sporten of lijnen met deze 3 tips kun je makkelijk gewicht verliezen | Happy Age

We kennen toch allemaal wel het gevoel ? Je broek zit te strak, je rok knelt, je zit gewoon niet lekker in je vel. Vaak komt dit voor na de winter waarin we lekker met warme kleren op de bank (met een zak chips) de avonden hebben doorgebracht. En hoe lekker is dat! Maargoed zodra de zon weer gaat schijnen schieten we massaal in de stress.  De meeste van ons willen dan toch wat afvallen en gaan dan streng aan de lijn. Wat ook vaak weer op een teleurstelling uitloopt. Daarom wil ik vandaag met jullie 3 tips delen waardoor je zonder te lijnen toch makkelijk wat gewicht kunt verliezen.

 

Stop met het drinken van drankjes die suiker bevatten

Laten we eerlijk zijn in drankjes zit ontzettend veel verborgen suikers. Stel je drinkt in de ochtend 2 koffie met 2 klontjes suiker dat is dan al snel 4 klontjes per dag. Stel je drinkt nog een glas vruchtensap of andere frisdrank en je hebt zo een klontje of 10 te pakken. Leg de suikerklontjes maar eens van 1 week bij elkaar ik weet zeker dat je schrikt. Stoppen met het drinken van sappen, frisdrank kan je dus heel wat suiker besparen. Kies voor bijvoorbeeld water met ijsklontjes en fruit en zet een mooie karaf klaar. Ook kruidenthee mag je onbeperkt drinken.

Stop met het drinken van alcohol

Hoe vaak drink je een glaasje wijn? Buiten het feit dat deze drankjes ook veel suiker bevatten vertraagd ook alcohol het proces om af te vallen. Omdat je lever bezig is het met afbreken van alcohol is hij niet in de eerste plaats bezig met het afbreken van vet. Door (doordeweeks) te stoppen met het drinken van alcohol laat je je lichaam toe beter vet af te breken. Ook krijg je door het drinken van alcohol vaker zin in een vettige dingen zoals chips of nootjes, die natuurlijk niet bevorderlijk zijn voor de lijn.  Wil of kun je toch niet stoppen met het drinken van een wijntje? Beperk het drinken van alcohol dan tot het weekend. Ook een goede tip is spreek met jezelf af dat je niet meer dan 1 of 2 drankjes drinkt.

Ga minimaal 20 minuten per dag bewegen

Als er iets effectief is om af te vallen is het natuurlijk bewegen. En nee we hoeven niet massaal de gym in. Gewoon schoenen aan en gaan, 20 minuten doorstappen kan je al heel veel winst opleveren. Of wat dacht je van lekker dansen op muziek 20 minuten lang. Alleen of samen met je kinderen. Ook staan er op youtube enorm veel workouts die je gratis kunt volgen. Het enige wat je nodig hebt is een matje. Verder kun je natuurlijk gewoon op de fiets naar de supermarkt i.p.v. met de auto. Of pak wat vaker de trap. Als je de knop eenmaal om hebt gezet weet ik zeker dat het een eitje is om 2o minuten per dag te bewegen.

 

Heel veel succes met bovenstaande tips. Laat me vooral weten of je wat hebt gehad aan mijn tips.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *